12.06.2014

Sorbet truskawki, mięta, banan


Witajcie :)
Dzisiaj coś dla ochłody, czyli lody a w zasadzie sorbet.
Jest bardzo prosty, prościej już nie można a w taką pogodę sorbety są najlepsze.
Lekkie i małokaloryczne. Po prostu grzech nie jeść ;)


Porcja w zasadzie zależy od tego, ile chcemy zrobić.
Ja zrobiłam z następujących składników, które nie muszą być oczywiście ściśle dobierane.

2 duże garści truskawek
2 duże banany
1 garść świeżej mięty
coś do posłodzenia (opcjonalnie)


Wszystko umieściłam w kielichu do koktajli (ewentualnie blendera).
Z mięty bierzemy tylko listki, bez łodyżek. Zmiksowałam, zamroziłam.
Przez najbliższe 3 godziny wyjmowałam z zamrażalnika i miksowałam ponownie co jakieś 30 minut. Gotowe :)


Sorbet trzeba wyjąć chwilę przed jedzeniem, żeby trochę odtajał.
Na zdjęciach nie jest w postaci kulek, ponieważ łyżka do lodów chwilowo uległa awarii.
To już kolejne połączenie truskawek i mięty. Jest po prostu cudowne ! 
Nie znoszę pić mięty zaparzonej pod postacią ziółek ale świeża to zupełnie inna bajka.


Truskawki miałam bardzo słodkie, do tego banan. Nie musiałam niczym dosładzać.
Jeśli jednak po zmiksowaniu jest taka potrzeba, słodzić wedle własnego smaku.
Polecam, mega orzeźwiające !


Milion smaków truskawek  Lody, lody dla ochłody

6 komentarzy:

  1. HHEHE, fakt! TAki sam skład jak koktajlu u mnie :D Się zgrałyśmy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeeeziu jakie ty przepiękne zdjęcia robisz! No nie wyrabiam jak na nie patrzę. Znów klawiatura cała mokra, a język z ziemi zbieram ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne orzeźwienie.... mięta na lato to podstawa :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie zdjęcia przepiękne;) Gratuluję talentu;) Co do sorbetu na pewno wypróbuję bo musi smakować super:)

    OdpowiedzUsuń

Miło, jeśli zostawisz coś od siebie w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...